BalticSea

Här kan du presentera dig själv, och se vilka de andra är
BalticSea
Inlägg: 492
Blev medlem: 1 maj 2015, 18:43
Ort: Storköpenhamn

BalticSea

Inlägg av BalticSea » 4 maj 2015, 01:01

Egentlig håbede jeg, at dette forum ville være mere sagligt/seriøst end arkeologiforum.se ...
Men følgende har ikke præsenteret sig med deres navn: anganatyr, backahesten, Vetgirig - sidstnævnte ser ud til at fortsætte med at postulere uden belæg. Hvis ikke ovenstående ændres, er jeg ikke her ret længe. Jeg vil ikke spilde mere af mit liv med at diskutere med anonyme fantaster, der ikke vil stå frem med deres fulde navn, især ikke når det også gælder redaktionen.

dersa
Inlägg: 191
Blev medlem: 30 april 2015, 18:50
Ort: Bohuslän

Re: BalticSea

Inlägg av dersa » 4 maj 2015, 05:31

Vem är du själv BalticSea?

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: BalticSea

Inlägg av Bäckahästen » 4 maj 2015, 06:07

Det blir faktiskt lite komiskt när du hackar på andra vad de inte har gjort och så har du inte gjort det själv. I forumsreglerna står inget om att du måste presentera dig, utan du har rätten att vara anonym. Vilket jag tycker är bra.

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: BalticSea

Inlägg av Yngwe » 4 maj 2015, 08:58

Vi diskuterade länge och väl anonymitetens för och nackdelar när vi startade detta forum. Även om det inte var helt enkelt tog vi beslutet att tillåta medlemmarna att vara anonyma eftersom anonymitetens nackdelar bör kunna motverkas med andra metoder, medans dess fördelar inte kan kompenseras på andra vis.

History freak
Inlägg: 88
Blev medlem: 30 april 2015, 18:42
Ort: Stockholm

Re: BalticSea

Inlägg av History freak » 4 maj 2015, 09:19

Personligen tycker jag att man skall kunna stå för vad man skriver och uppge hela sitt namn. Man har ju hittills i sin presentation ofta nöjd sig med förnamnet, vilket också jag gjorde. Jag är inte rädd för att träda fram ur anonymiteten så därför säger jag nu att mitt hela namn är Ronny Hedman.

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: BalticSea

Inlägg av Carl Thomas » 4 maj 2015, 20:08

Vårt forum är bara några få dagar gammalt. Vi är alla nya här.

Läs våra regler och vad vill vill uppnå - och inse att vi behöver tid att ta oss dit.

Vi vill inte ha svammel och vi begär källor när vi ser påståenden.
Personangrepp är anledning till varning eller omgående avstängning. Men, vi försöker "starta mjukt" eftersom några medlemmar inte kan, förstår, eller ids, att ta fram källor själva.

Vi kommer alltså att moderera hårdare med tiden.

Anonymiteten har andra svarat på. Den möjligheten kvarstår för alla medlemmar.

Vi försöker skapa ett faktaorienterat forum med högt i tak, med medlemmar som respekterar varandras uppfattningar och tolkningar och som klarar av att diskutera dem - och ha trevligt under tiden.
Men, vi måste samtidigt vara öppna för väl underbyggda hypoteser som presenteras med belysande källhänvisningar.

Vi kommer aktivt att motarbeta svammel och påståenden - och begära källor varje gång påståendet upprepas fram till den punkt där Tinget och övriga medlemmar tröttnar och medlemmen ifråga stängs av som medlem.

Thomas
Historia är färskvara.

Skriv svar