Carl Thomas

Här kan du presentera dig själv, och se vilka de andra är
Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Carl Thomas

Inlägg av Carl Thomas » 29 april 2015, 13:21

Jag heter Thomas Löfvenmark, min aka är ”carl thomas” och jag är ägare till Skandinaviskt Arkeologiforum (SAF).

Jag är 69 år och bor i Jämtland, gift, har tre vuxna barn, 12 barnbarn, tre hundar och en katt.

Jag bor ute i skogen i Jämtland sedan snart 30 år och stortrivs med det. Tidigare bodde jag under 20 år halvårsvis i fjällen.

Jag trivs med djur och natur, jag är knivmakare, slöjdare, tecknar en del, underhåller mitt hus samt bygger till och om det då och då.

Jag har alltid varit intresserad av historia - och det har nu lett fram till att jag öppnat Skandinaviskt Arkeologiforum.

Jag har inte öppnat SAF ensam, vi har varit fyra personer som hjälpts åt, Angantyr, Yngwe, Zedrick och jag. Vi har gemensamt diskuterat hur SAF skall se ut, fungera och hur SAF skall modereras.

SAF:s högsta instans är Tinget. Där fattas alla beslut rörande SAF. Det går alltså inte att överklaga Tingets beslut hos ägaren/dvs mig. Det kan vara bra att veta.

Under Tinget finns Lagmanstinget (SAF:s moderatorer) som diskuterar och beslutar om disciplinära åtgärder när någon bryter mot SAF:s regler (lagar).

Thomas
Historia är färskvara.

dersa
Inlägg: 191
Blev medlem: 30 april 2015, 18:50
Ort: Bohuslän

Re: Carl Thomas

Inlägg av dersa » 30 april 2015, 19:21

Jättebra initiativ, tror och hoppas att det här kommer att bli ett bra forum!

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Carl Thomas

Inlägg av Bäckahästen » 30 april 2015, 22:49

Jag tror också att detta blir bra. Bra moderatorer verkar det också vara.

Skriv svar