Aksel Villráðe skrev: ↑4 december 2023, 20:54
Yngwe skrev: ↑4 december 2023, 13:29
Artesien! Jag är inte alls hård i tonen mot de som framför den gamla tesen. Däremot mot de som vägrar att lyssna på och ta till sig argument, och särskilt om de låtsas de inte hört dem förut, trots att det finns svart på vitt.
Du kanske bara är lite hård i tonen generellt då. Du pucklade ju på Artesien nyss och bad till och med i samma inlägg om ursäkt för ”den bryska tonen” och hen var ju till och med en proselyt.
Akademin kommer att överleva detta forum. Är man intresserad av att ens teori ska nå utanför den egna bubblan av sammansvurna så behöver nog teorin också in i akademin eller åtminstone ut i bokform så att den når en större och mer varaktig publik.
Nä, generellt är jag rak och uppriktig. Och eftersom jag inte tillhör akademikerna i detta fack har jag inget att riskera. Dessutom, skolad i ett fack där vetenskapligheten inte kan kompomissas med, inom NV kommer man ingen vart med selektiv konsensus.
Och jag tror nog Artesien, som varit med ett tag, klarar av ett rakt ifrågasättande. Aksel du har säkert rätt om att de etablerade kommer klara sig länge, men varför gå runt katten som en het gröt? Sökandes efter akademiskt stöd, när man själv kan uttala sin mening... Vem är Artesien och många andra här? Akademiker och forskare, amatörer , tänkare? Tro mig, på detta forum är ganska många av de du avser medlemmar, om än passiva. . Man kan ändå se att do frekvent loggar in...
Hur går det Aksel, har du hunnit läsa ikapp? Ser fram emot dina synpunkter gällande tråden!