Jeg ser helt modsat på det: Sven prøver måske at skabe en vis spænding og forventning om den kommende bog, og det er jo hvad alle forfattere og alle kreative hoveder forsøger at gøre. Og han gør det på en helt naturlig og rimelig måde, nemlig ved ikke at give alle og enhver adgang til de skitser og mellemstadier som ethvert arbejde giver anledning til.
Det ville være en helt anden sag hvis disse mange dokumenter som nogle private mennesker har fundet i private loftrum, skulle være omfattet af en lovgivning. Så kunne der være pligt til at udlevere de fundne dokumenter. Men det er øjensynligt ikke tilfældet? Yngwe skriver ganske vist om at "Sven burde måske give dokumenterne til polske forskere", men hvor er reglerne og lovparagrafferne, der siger noget sådant? Indtil jeg ser sådanne paragraffer må jeg tro og hævde, at Thomas Sielsky og Sven gør et nyttigt arbejde og har både legalt og moralsk ret til at beholde de ting, de arbejder med.
En nyupptäckt handskrift, ”Gesta Wulinensis ecclesiae pontificum”
-
Mio Nielsen
Re: En nyupptäckt handskrift, ”Gesta Wulinensis ecclesiae pontificum”
Mio, alltså tycker du egentligen att lagstiftningen om fornfynd är fel också, och att om jag hittar ett fornfynd av rang i min trädgård, så borde jag egentligen få behålla det själv och göra som jag vill med det. För lagstiftningen som finns hos oss och många andra finns ju för att skydda och tillgängliggöra vårt gemensamma historiska arv. Om det är ett fysiskt objekt eller en skrift spelar ju egentligen ingen roll ur det perspektivet.
Sen att lagstiftningen ser annorlunda ut är ju bekannt och det får man ju förhålla sig till, men ska man använda det som ursäkt. Inte enligt mig. Och det lär inte vara oviktigt att om man hävdar att det är en ren avskrift av GW, så blir allt tillgängligt i samma ögonblick som det publiceras,,det finns inget upphovsrättsligt skydd.
Man får ju tycka som man vill Mio, men jag kan ju konstatera att du också tror att man håller på det för egen vinnings skull, med den skillnaden att du tycker det är rätt att göra det!
Sen att lagstiftningen ser annorlunda ut är ju bekannt och det får man ju förhålla sig till, men ska man använda det som ursäkt. Inte enligt mig. Och det lär inte vara oviktigt att om man hävdar att det är en ren avskrift av GW, så blir allt tillgängligt i samma ögonblick som det publiceras,,det finns inget upphovsrättsligt skydd.
Man får ju tycka som man vill Mio, men jag kan ju konstatera att du också tror att man håller på det för egen vinnings skull, med den skillnaden att du tycker det är rätt att göra det!