Bokdrömmar

Här kan du ta ut svängarna ordentligt, men lagar för uppförande gäller
karlfredrik
Inlägg: 892
Blev medlem: 30 april 2015, 22:51

Bokdrömmar

Inlägg av karlfredrik » 22 september 2019, 15:44

Ni känner till de klassiska historiska" reseböckerna" Antikens Athen för X drachmer per dag" och en liknande för det antika Rom?
Jag skulle önska en bok "Skandinav ien är 800 för edn silvermynt per dag" med beskrivning av restider,
sevärdigheter mnm likt böckerna ovan.
En annan bok jag skulle önska fans var. "Jungfruna från folket bortom nordanvinden.
Om jag finge tgid skulle jag skriva dem själv ! :D

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Bokdrömmar

Inlägg av Bäckahästen » 25 september 2019, 06:31

Jag ser fram emot när dina böcker kommer karlfredrik. :D

Starkodder
Inlägg: 1719
Blev medlem: 30 april 2015, 19:31
Ort: Lund

Re: Bokdrömmar

Inlägg av Starkodder » 25 oktober 2019, 18:59

karlfredrik skrev:
22 september 2019, 15:44
Ni känner till de klassiska historiska" reseböckerna" Antikens Athen för X drachmer per dag" och en liknande för det antika Rom?
Jag skulle önska en bok "Skandinav ien är 800 för edn silvermynt per dag" med beskrivning av restider,
sevärdigheter mnm likt böckerna ovan.
En annan bok jag skulle önska fans var. "Jungfruna från folket bortom nordanvinden.
Om jag finge tgid skulle jag skriva dem själv ! :D
Skriver också på en text. Det är svårt.

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: Bokdrömmar

Inlägg av Yngwe » 25 oktober 2019, 22:44

Instämmer, mycket svårt. Enkelt att finna en början, svårt att ana ett slut...

Jerrark
Inlägg: 491
Blev medlem: 7 oktober 2015, 15:20

Re: Bokdrömmar

Inlägg av Jerrark » 26 oktober 2019, 13:24

Har själv haft nöjet att skriva en guidebok till ett tjugotal fornlämningar i min hemkommun, Marks kommun i Västra Götaland. "En guide till fornminnen i Mark". Jag skrev text och tog bilder, och andra medlemmar i Marks fornminnesförening (som gav ut boken) ritade bl a kartor, redigerade och layoutade. Mycket stimulerande.

Vi funderar på att ge ut en fortsätning med fler lämningar.

Skulle också vilja skriva någon sorts reseberättelse i tiden, hur man reste, hur lång tid det tog och vad man kunde förvänta sig att möta på färden.

karlfredrik
Inlägg: 892
Blev medlem: 30 april 2015, 22:51

Re: Bokdrömmar

Inlägg av karlfredrik » 27 oktober 2019, 15:31

Citat Jerrak:

Kod: Markera allt

Skulle också vilja skriva någon sorts reseberättelse i tiden, hur man reste, hur lång tid det tog och vad man kunde förvänta sig att möta på färden
Hittar du något intressant så maila mig gärna!

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Bokdrömmar

Inlägg av Bäckahästen » 24 november 2019, 13:50

Jerrark skrev:
26 oktober 2019, 13:24
Har själv haft nöjet att skriva en guidebok till ett tjugotal fornlämningar i min hemkommun, Marks kommun i Västra Götaland. "En guide till fornminnen i Mark". Jag skrev text och tog bilder, och andra medlemmar i Marks fornminnesförening (som gav ut boken) ritade bl a kartor, redigerade och layoutade. Mycket stimulerande.

Vi funderar på att ge ut en fortsätning med fler lämningar.

Skulle också vilja skriva någon sorts reseberättelse i tiden, hur man reste, hur lång tid det tog och vad man kunde förvänta sig att möta på färden.
En tidsresa verkar oerhört spännande! :D

Skriv svar