Kom gärna med kritik

anganatyr
Inlägg: 3117
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Kom gärna med kritik

Inlägg av anganatyr » 1 maj 2015, 08:16

Kom gärna med kritik (positiv och negativ) om forumet. Vad är bra och vad kan vi göra bättre? Är det något som du tycker saknas?

Opager
Inlägg: 748
Blev medlem: 1 maj 2015, 09:04
Ort: Malmö

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Opager » 1 maj 2015, 09:43

Lycka till med detta initiativ. Ett råd är att hålla hårt i arr inlägg skall hålla sig till ämnet. Detta syndades det med på det gamla forumet vilket gjorde att trådar blev oöverskådliga till slut.

anganatyr
Inlägg: 3117
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av anganatyr » 1 maj 2015, 11:44

Tack för din åsikt Opager. Vi skall göra vårt bästa, men för att det här skall fungera så måste vi hjälpas åt. Anmäl inlägg som ni tycker bryter mot reglerna (något som jag själv var dålig på AF) så underlättar det vårt arbete att hålla ordning. Skriv gärna en förklaring till varför inlägget bryter mot forumets regler.

Opager
Inlägg: 748
Blev medlem: 1 maj 2015, 09:04
Ort: Malmö

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Opager » 1 maj 2015, 11:53

Det skall jag!

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Bäckahästen » 1 maj 2015, 11:55

Jag skulle gärna vilja att något gjordes åt alla som hittar på saker för att stödja sina hypoteser. Exakt hur detta skall gå till i praktiken vet inte jag. Gorm tog bort mitt inlägg när jag skrev detta på AF. Varför vet jag inte. Alla har väl lika rätt att utrycka sina åsikter?

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4398
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Yngwe » 1 maj 2015, 12:14

Bäckahästen, vi i Tinget är helt överens med dig om behovet av att bli av med sådana inlägg. Vi har en strategi som vi tror ska fungera, men för det behöver vi stöd från medlemmarna. Mer om strategin hittar du här

viewtopic.php?f=5&t=15


I grund och botten har alla givetvis rätt att uttrycka sina åsikter, men för att forumet ska fungera är det viktigt att man gör det på rätt plats och i rätt form. Därmed inte sagt att vi tycker ditt borttagna inlägg på AF var i fel form. Vi i Tinget som modererar kommer att vara så aktiva som krävs, så tveka inte att rapportera det ni tycker är fel.

anganatyr
Inlägg: 3117
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av anganatyr » 1 maj 2015, 12:47

Om det ibland tar lite tid innan vi åtgärdar vissa saker så är det bla för att vissa saker får inte en ensam moderator göra, utan detta måste beslutas inom Tinget. Nu i början har vi inte heller byggt upp den rutin som behövs för en snabb moderering. Jag hoppas att ni kan ha överseende med detta.

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Carl Thomas » 1 maj 2015, 18:52

Vad vi i Tinget vill uppnå är att alla medlemmar modererar sig själva innan de skickar det de har skrivit.

Vett och etikett gäller, vi vill ha ett trevligt forum och en trivsam miljö - där alla respekterar alla.

Alla startar på noll här, det är viktigt. Hur man beter sig här avgör hur man bemöts i framtiden av andra medlemmar - och av Tinget.

Thomas
Historia är färskvara.

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Bäckahästen » 1 maj 2015, 22:52

Jag tycker ni har gjort ett bra jobb under första dygnet! :D

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Kom gärna med kritik

Inlägg av Carl Thomas » 1 maj 2015, 23:01

Tack, det värmer :mrgreen:

Allt är nytt för oss alla och det känns i alla fall för mig mycket ovant.

Thomas
Historia är färskvara.

Skriv svar