Det Nordiska rikets uppgång och fall

Skogsrud
Inlägg: 28
Blev medlem: 5 augusti 2015, 15:19

Det Nordiska rikets uppgång och fall

Inlägg av Skogsrud » 21 november 2015, 18:16

Jag håller på nu att skriva en bok som heter

Det Nordiska Rikets uppgång och fall..

Jag har dokumenterat stensättningar ,Äldre sk "gravfält" från Sigtuna till Uppsala
Kyrkor ( 84 st sedan mars ),gamla grunder,skålgropar,hällristningar,runstenar,kullar,högar, åkerholmar.
Bogårdsmuren,Torpargrunder,vägmärken,stenrösen,labyrinter,källor med tradidion,dom övermålade väggarna i kyrkorna,megalitgravar,skeppsättningar,fornborgar,plundringsgods,"vapensköldar"dom gamla färdv'ägarna
(jag har inte tittat i en bok utan gått dom, samt varit på alla ställen jag skriver om),stenbrott,gruvor,
alla sk "naturbildningsliknande föremål, "sk "tingplatser"...osv



Jag vill sedan veta varför det finns arameniska kallegrafiska matematiska inknackade taltecken på
omfattande berghällar runt om i vallentuna..
Någon??


Sedan har jag såklart gjort "forskning" i form av Latinska manuscript,Hur stensättningarna ser ut runt om i världen,vad det är för slags sten i alla runstenar,Gamla alfabet,taltecken,grottmålningar,brakteatrar,
hallstat,Latene,Norge,Danmark,Irland,Scottland (Har inte varit där än )Summerna,Mohenjo,darjo,Vårat stackars lappländska folk,Deras fantastiska sk trolltrummor som är så feltolkat idag..suck..bredgrader,
"märkliga stensättningar i sverige",Närke,Gästrikland,Dalarna osv..
Sibirien,väderfenomen,astronomi,astronomiska observationer,hur man räknade för tusentals år sedan,
gamla kartor,hur man tillverkade färg ,pergament, hur det uppstår en kemisk process när munkarna målade över och skrapade bort bladguldet på dom gamla böckerna..allt i den goda tron..
Runkalendrar,Måttstickor,Gamla mått,Tyska bildkalendrar,Träsnitt från 1500 och framåt, osv..



Jag gör detta ensam så om någon vet nån intressant stensättning,iaktagelse av något utmärkande gjort av våra forna förfäder så

maila mig gärna
majsan316@gmail.com

dnruof.blogspot.com


mvh

Maria Skogsrud