Gene Fornby har existensiella problem. Läs nedan vad Lena Edblom skrivit.
Är detta någonting som vi kan hjälpa till med på något sätt?
Kom med förslag och idéer om vad SAF kan göra för att stödja Gene Fornby så att de överlever!
"Nu är beslutet fattat!
Senast 1 mars 2024 ska förhandlingar ha inletts med någon intressent som vill driva Gene fornby.
Om ingen är intresserad kommer anläggningen att rivas/brännas.
Önskar att jag var 20 år yngre för här finns verkligen möjligheter. Särskilt tillsammans med Nyängets havsbad och vandringsområdet på Genesmon.
Jag vill gärna hjälpa till så gott jag kan och har flera ideer om arkeologiska projekt som man kan söka medel för.
Det är nämligen det arkeologiska vetenskapliga innehållet som intresserar besökare, turister och skolor.
Varför inte skapa ett PreVIKING center? I Gene fornby visas nämligen samma byggnadsskick, jordbruk, matkultur, hantverk och livsåskådning som under vikingatiden. Iaf i huvudsak.
Hör gärna av dig om du har nåt förslag på lösning"
Thomas
Gene Fornby har problem...
-
Carl Thomas
Gene Fornby har problem...
Historia är färskvara.
Re: Gene Fornby har problem...
Finns det folk som är intresserade av att driva vidare, så att problemet handlar om pengar bara? Hur är skicket, vill minnas man hade probkem med röta och hussvamp...
-
Carl Thomas
Re: Gene Fornby har problem...
Jag har inga fakta men jag har hört ryktas samma sak som du.
Det skulle vara intressant att besöka Gene Fornby och se hela verksamheten inklusive byggnader och deras skick.
Allt går att reparera om man vet hur.
Det skulle vara intressant att besöka Gene Fornby och se hela verksamheten inklusive byggnader och deras skick.
Allt går att reparera om man vet hur.
Historia är färskvara.