Konspirationsteorier ?

500 f.Kr. - 1066
Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Carl Thomas » 23 september 2017, 23:07

Starkodder,
Vilka källor har vi på att män dominerat krigsföringen? Jag vet inte en enda i vår tidiga historia. Men - naturligtvis tror jag att så är fallet. Men jag bara tror - jag är öppen för andra alternativ - om det finns källor på det :)

Bra, ursäkten mottagen och godkänd - nu lägger vi det bakom oss.

Som svar på om det finns folk som döljer saker i vår historia idag - läs RAÄ hemsida om runor med det jag skrivit om tidigare - så har du ett klart och mycket tydligt svar på den frågan
Besök museet i GU. Det styrs av RAÄ. Läs om östhögen. Där vilar en kung.
Sök på östhögen och läs var RAÄ oxh andra sidor skriver. Där vilar en kung. Inte ett ord om att det ligger wn kvinna i östhögen.

Analysera fakta.

Enkelt.

Behöver du hjälp med att förstå kan vi tillsammans analysera rad för rad, stycke för stycke - och du kommer att bli skitförbannad :) men inte på mig.

Thomas
Historia är färskvara.

Starkodder
Inlägg: 1719
Blev medlem: 30 april 2015, 19:31
Ort: Lund

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Starkodder » 23 september 2017, 23:17

Carl Thomas skrev:Starkodder,
Vilka källor har vi på att män dominerat krigsföringen? Jag vet inte en enda i vår tidiga historia. Men - naturligtvis tror jag att så är fallet. Men jag bara tror - jag är öppen för andra alternativ - om det finns källor på det :)

Bra, ursäkten mottagen och godkänd - nu lägger vi det bakom oss.

Som svar på om det finns folk som döljer saker i vår historia idag - läs RAÄ hemsida om runor med det jag skrivit om tidigare - så har du ett klart och mycket tydligt svar på den frågan
Besök museet i GU. Det styrs av RAÄ. Läs om östhögen. Där vilar en kung.
Sök på östhögen och läs var RAÄ oxh andra sidor skriver. Där vilar en kung. Inte ett ord om att det ligger wn kvinna i östhögen.

Analysera fakta.

Enkelt.

Behöver du hjälp med att förstå kan vi tillsammans analysera rad för rad, stycke för stycke - och du kommer att bli skitförbannad :) men inte på mig.

Thomas
Jodå det finns många källor där män står för krigföringen.
Varför tror du att RAÄ mörkar?

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Carl Thomas » 23 september 2017, 23:33

Starkodder,

Vi pratar ju just nu om en tid då det rotalt saknas källor i Sverige, alltså 500 - 1000 eftersom vi pratar om Östhögen och Birkakrigaren.
Ta gärna fram en källa om du anser sådana finns för denna tid - i Sverige.

Återigen, femte gången? LÄS deras hemsida om runor.

Thomas
Historia är färskvara.

Starkodder
Inlägg: 1719
Blev medlem: 30 april 2015, 19:31
Ort: Lund

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Starkodder » 23 september 2017, 23:37

Carl Thomas skrev:Starkodder,

Vi pratar ju just nu om en tid då det rotalt saknas källor i Sverige, alltså 500 - 1000 eftersom vi pratar om Östhögen och Birkakrigaren.
Ta gärna fram en källa om du anser sådana finns för denna tid - i Sverige.

Återigen, femte gången? LÄS deras hemsida om runor.

Thomas
Beowulf är en. Mest män där. Få kvinnor.

Definitivt dags att lämna detta forum. Lycka till med din mission.

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Yngwe » 23 september 2017, 23:57

Starkodder skrev:
Carl Thomas skrev:Starkodder,

Vi pratar ju just nu om en tid då det rotalt saknas källor i Sverige, alltså 500 - 1000 eftersom vi pratar om Östhögen och Birkakrigaren.
Ta gärna fram en källa om du anser sådana finns för denna tid - i Sverige.

Återigen, femte gången? LÄS deras hemsida om runor.

Thomas
Beowulf är en. Mest män där. Få kvinnor.

Definitivt dags att lämna detta forum. Lycka till med din mission.

Intressant att du tar upp Beowulf.. En källa som du korsrefererat med en massa andra för att får fram uppgifter du sen ägnat åratal åt att försöka påvisa. Men när vi sen påvisar annat , med hjälp av korsreferens till samma källor, då vill du inte kännas vid dom. Och sen påstår du att ingen försöker dölja något....

Så jag vill nog påstår att det är förekommande att man diktar ihop en historia och sen är beredd att tumma på en hel del i försvar av den!

Starkodder
Inlägg: 1719
Blev medlem: 30 april 2015, 19:31
Ort: Lund

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Starkodder » 24 september 2017, 00:05

Du har uppenbarligen inte fattat något av min inställning till det jag skrivit om Beowulf och Grendel Yngwe.

Over and out.

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Carl Thomas » 24 september 2017, 00:23

Starkodder,
Vi har olika uppfattningar, det är allt. Vi bör tåla att diskutera dem.

Beowulfsagan är en saga, inte en källa enligt mitt sätt att se. Den är diskuterad sedan mycket lång tid tillbaka och någon enad syn finns inte. Många olika länder anser att den utspelas i just deras land. Personligen tar jag inga uppgifter på allvar från Beowulfsagan - men jag anser att det är en av de finaste sagorna vi har.

Jag får intrycket att du kommer att lämna SAF. Det tyxker jag vore tråkigt. Jag hoppqs att du stannar kvar som medlem.

Thomas
Historia är färskvara.

Ättelägg
Inlägg: 506
Blev medlem: 3 maj 2015, 10:47

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av Ättelägg » 24 september 2017, 12:48

Ser att epitetet nazist används flitigt, har även själv fått det nerkört i halsen men då utifrån att jag tolkar historien utifrån en mer gängse syn, nermanist, sveaskola osv.

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Konspirationsteorier

Inlägg av Carl Thomas » 24 september 2017, 13:32

Jag har aldrig läst någonstans att någon kallat dig för nazist Ättelägg, varken här eller på AF. Skulle någon använvända ordet nazist här på SAF blir denna bannlyst omgående - även om man är Nermanist och tillhör Sveaskolan - men i det fallet lägger jag in en fördröjning med bannlysningen på 15 sekunder :)

Thomas
Historia är färskvara.

kylarvende
Inlägg: 825
Blev medlem: 6 maj 2015, 11:48

Re: Konspirationsteorier ?

Inlägg av kylarvende » 25 september 2017, 14:48

Hej!

Mkt intressanta inlägg. Jag har normalt flera uppslag, men känner mig inte i form.

Mvh
Kylarvende

Skriv svar